Latvijas Nacionālais kultūras centrs ir izstrādājis profesionālās ievirzes izglītības programmu mācību priekšmetu Solfedžo un Mūzikas literatūra diagnosticējošo darbu. Rosinām mūzikas skolas to izmantot mācību sasniegumu novērtēšanai izglītības iestādes līmenī kā arī, nosūtīt rezultātus un komentārus LNKC, lai būtu iespēja apkopot sasniegumus un izzināt iespējamo problemātiku mūzikas izglītības jomā valsts līmenī, plānojot turpmāk veicamos pasākumus.
Diagnosticējošā darba mērķis ir gūt priekšstatu par 2019. gadā izstrādāto mūzikas teorijas mācību priekšmetu noslēguma prasību vadlīniju aprobāciju, kā arī vienlaikus apzināt situāciju, kādu ietekmi uz mūzikas teorijas apguvi ir atstājuši Covid‒19 pandēmijas radītie mācību procesa ierobežojumi. Iegūtie rezultāti ļaus apzināt turpmāk veicamos soļus, lai pilnveidotu teorētisko mācību priekšmetu apguvi mūzikas skolās.